Meest gestelde vragen
Hieronder treft u een overzicht aan van antwoorden op de meest gestelde vragen.
Staat het door u gezocht antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op!
Om een bestelling te plaatsen bij Jafo is het niet noodzakelijk om een persoonlijk account aan te maken maar biedt wel enkele voordelen.
Met een persoonlijk account bij Jafo kunt u:
- Een overzicht bekijken van alle geplaatste bestellingen.
- Facturen inzien en downloaden van al uw bestellingen.
- Uw factuur- en afleveradres inzien en wijzigen.
- Uw voorkeursbetaalmethode instellen of wijzigen.
Al uw persoonlijke gegevens worden bij ons altijd veilig, via een versleutelde SSL encryptie, opgeslagen op onze speciale beveiligde server en alleen gebruikt voor het verwerken van uw bestelling.
Het compleet verwijderen van uw account en de door ons opgeslagen persoonlijke gegevens is te allen tijde mogelijk. U kunt hiervoor een verwijderingsverzoek mailen naar info@jafo.nl. Al uw accountgegevens, bestelhistorie en overige informatie zullen dan volledig en in overeenstemming met de privacywet van onze server worden verwijderd.
De verzendkosten verschillen per product en zijn afhankelijk hoe deze verzonden kunnen worden. Voor de verzending hebben wij 3 verschillende groepen.
- Brievenbus verzending
Dit zijn bestellingen van kleine producten welke, inclusief verpakkingsmateriaal door de brievenbus passen. Deze producten worden verzonden in een (tot A4 formaat) enveloppe met bubbeltjesplastic. Voor dit soort verzending hanteren wij een standaard tarief van € 3,50. - Pakket verzending
Dit zijn bestellingen welke verpakt en verzonden worden in een kartonnen doos van maximaal 100x58x70 cm en een gewicht hebben tot maximaal 23 kilo. Voor de verzendkosten hanteren wij de standaard pakket tarieven van PostNL. - Pallet of vrachtvervoer
Dit zijn bestellingen welke aan de hand van hun aantal, afmeting of gewicht niet als pakketpost verzonden kunnen worden. Deze bestellingen worden verzonden via een vrachtbus of vrachtwagen geleverd via een transportbedrijf. De verzendkosten bij palletverzending bedraagt gemiddeld € 65,-
De bovengenoemde tarieven zijn van toepassing bij verzending binnen Nederland. Met uitzondering van brievenbuspost en pakketverzending leveren wij niet rechtstreeks naar de waddeneilanden of andere locaties binnen Nederland waarbij het afleveradres alleen bereikbaar is via veerboot, pont, etc. Wij kunnen wel leveren naar het dichtsbijzijnde distributiecentrum, waarbij u zelf het resterende vervoer naar het gewenste afleveradres dient te regelen.
De uiteindelijke verzendkosten worden altijd vóóraf getoond tijdens het bestelproces van af het moment dat u het afleveradres heeft ingevoerd. Voor bezorging naar het buitenland verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. U ontvangt van ons dan vrijblijvend een prijsopgave.
De meeste producten kunnen worden afgehaald. Indien dit van toepassing is, kunt u tijdens het afrekenen van uw bestelling kiezen voor de optie “Afhalen”. Er worden in dat geval dan ook geen verzendkosten berekend.
Let op! – Afhalen is echter alleen mogelijk op afspraak. Zodra uw bestelling gereed staat om te worden afgehaald, ontvangt u hierover van ons via telefoon of e-mail een bericht. Heeft u een voorkeursdatum en/of tijd? Vermeld deze dan als opmerking bij uw bestelling. Wij zullen dan indien mogelijk hier rekening mee houden!
Indien tijdens het afrekenen de optie “Afhalen” niet getoond wordt, dan betreft het hier een product welke rechtstreeks v.a. de leverancier naar u wordt verzonden. Voor deze producten is het dan ook niet mogelijk om deze zelf af te halen.
Alle brievenbuspost of postpakket bestellingen, indien op voorraad en op werkdagen voor 16:00 uur zijn besteld, worden doorgaans binnen 1 tot 2 werkdagen bezorgd.
Voor bestellingen welke middels vrachtvervoer op een pallet worden verzonden, dient u rekening te houden met een levertijd van ca. 5 werkdagen. De transporteur zal van te voren contact met u opnemen voor het maken van de leveringsafspraak.
Bestellingen kunt u veilig online betalen via iDEAL, contant of via PIN. Een iDEAL betaling is voor ons direct zichtbaar en zal dan ook meteen in behandeling worden genomen.
Kiest u voor contant bij aflevering? Dan verzoeken wij u om zoveel mogelijk gepast te betalen. Bij het pinnen van grotere bedragen adviseren wij u om vooraf uw pinpas limiet te controleren.
Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo zorgvuldig mogelijk te verpakken. Desondanks is het mogelijk dat uw bestelling tijdens het transport beschadigd raakt.
Wij vinden dit natuurlijk zeer vervelend en zullen dit zo goed mogelijk en naar alle redelijkheid voor u proberen op te lossen.
Wat te doen wanneer u u uw bestelling beschadigd heeft ontvangen?
- Maak een paar duidelijke foto’s van de staat waarin u het pakket heeft ontvangen.
- Maak een paar duidelijke foto’s van het beschadigde product.
- Stuur de gemaakte foto’s, via e-mail naar info@jafo.nl
- Vermeld in deze mail het bestelnummer en datum van ontvangst.
Na ontvangst van uw e-mail zullen wij binnen 1 werkdag contact met u opnemen om een passende oplossing aan te bieden. Afhankelijk van de aard van de beschadiging kan dit een compleet nieuw product zijn of bijvoorbeeld een passende korting.
Wanneer het product echter niet meer leverbaar is zal u natuurlijk het volledige aankoopbedrag binnen 7 werkdagen van ons terug ontvangen.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar ons zijn voor eigen rekening.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via: info@jafo.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Eventuele uitzonderingen op het recht van retour zijn van toepassing zoals deze worden vermeld in onze algemene voorwaarden.